شهر فایل جایی پر از تخفیف برای خرید ارزان مشتریان

شهر فایل جایی پر از تخفیف برای خرید ارزان مشتریان

فروش تمامی محصولات دانلودی از قبیل تحقیق و مقاله دانشجویی دانش آموزی ، پروژه ، نرم افزار ، طرح های توجیهی ، نمونه سوالات استخدامی ، فروش پکیج فایل ، مقاله های isi خارجی همراه با ترجمه ، پروپزال، پرسش نامه ، فایل های اقدام پژوهی کیفیت خدمات و قیمت مناسب را با ما تجربه کنید

محل لوگو

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد قيمت و محصولات اين فروشگاه چيست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 47
  • بازدید دیروز : 76
  • بازدید کل : 94414

چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم؟


چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم؟

فایل اقدام پژوهی

در 19صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع

چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم؟

مقدمه

اوایل مهر ماه سال 91 یک ارزشیابی تشخیصی از درس ریاضی برای دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی برگزار نمودم. بعد از پایان آزمون جدول تجزیه و تحلیل سؤالات را تکمیل نموده و به بررسی نتایج حاصل از آن پرداختم. یافته های من از بررسي جدول تجزيه و تحليل سؤالات حاکی از آن بود که دانش آموزان در سؤال های ریاضی ضعف داشتند. هیچ کدام از شاگردان به این سؤالات پاسخ کامل ندادند یعنی هر چهار نفر نتوانستند مسأله ها را به طور کامل حل کنند. به طور میانگین از چهار نمره ی این سؤال ها فقط یک نمره کسب نمودند. این موضوع نگراني مرا برانگيخت. لذا آزمون ديگري ترتيب دادم. اين بار زمان بيشتري را براي پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دادم ولي باز هم تقريباً همان نتايج به دست آمد يعني: « شاگردانم در حلّ مسائل رياضي ناتوان بودند.»

به نظر من بيشتر اين ناتواني در: (1- مشكل در خواندن مسأله. 2- عدم درك مسأله توسط شاگردان.3- عدم شناخت روشي براي حلّ مسأله. 4- عدم توانايي در حل و طرح مسأله.) مي باشد.

وقتي از ضعف و ناتواني شاگردانم در حلّ مسأله هاي رياضي اطمينان كامل حاصل نمودم. موضوع برايم بسيـار نگران كننده شد و مرا وادار كـرد تا علّت هاي بروز مشكل را جويا شده و براي رفع آن راه حل هاي اساسي در نظر بگيرم.

منابع ومآخذ:

 

1) امینی، پرویز(1377)/آموزش روش حلّ مسأله (1)/رشدآموزش ابتدایی5/ بهمن/شماره ی مسلسل13/ ص(12 الی15)

 

2) امینی، پرویز(1377)/ آموزش روش حلّ مسأله (2)/ رشد آموزش ابتدایی6/اسفند/شماره ی مسلسل14/ ص(52الی56)

 

3) امینی، پرویز(1378)/ آموزش روش حلّ مسأله (3)/ رشد آموزش ابتدایی7/فروردین/شماره ی مسلسل15/ص(35 الی 39)

 

4) امینی، پرویز(1378)/ آموزش روش حلّ مسأله (4)/ رشدآموزش ابتدایی8/اردیبهشت/شماره ی مسلسـل16 /ص(59 الی 61)

 

5) بابایی، خدیجه (1381)/چگونه مشكل حلّ مسأله و طرح مسأله را در دانش آموزانم بر طرف كردم/ برگزیده های پژوهش درعمـل / کارشنـاسی تحقیقـات سازمـان آ.پ مـازنـدران/ نشر نیـما/ ص( 169 الی 176)

 

6) بخشعلی زاده، شهرناز(1381)/آموزش رياضيات / رشدآموزش ابتدایی3/سال ششم/آذر/شماره مسلسل45/ص(28 الی31)

 

7) بخشعلی زاده، شهرناز(1381)/حلّ مسأله و مدل سازي رياضي/رشدآموزش ابتدایی5/سال ششم/بهمن/شماره سلسل47/ص(27الی31)

 

8) بهروش، محمود-جعفری، علی اکبر-دانشفر، علی اصغر(1372)/ روش تـدریس ریاضیات ابتدایی/ دوره کاردانی تربیت معلّم/ کد 6003

 

9) حاجی اسحاق، سهیلا(1377)/آموزش راه های یادگیری/جلد 6/ ناشر میهن نو

 

10) داوودی،خسرو(1381)/هدف هاي مهارتي آموزش رياضيات/ رشدآموزش ابتدایی6/سال ششم/ اسفند/شماره مسلسل48/ص(29الی31)

 

11) داوودی،خسرو(1382)/هدف هاي مهارتي حلّ مسأله/ رشدآموزش ابتدایی6/سال هفتم/اسفند/شماره پیاپی56/ص(34الی36)

 

12) داوودی،خسرو(1383)/حلّ مسأله/ رشدآموزش ابتدایی7/سال هفتم/فروردین/شماره پیاپی57/ ص(34 الی36)

 

13) داوودی،خسرو(1383)/راهبردهاي حلّ مسأله/ رشدآموزش ابتدایی8/سال هفتم/ اردیبهشت/ شماره پیاپی 58/ص(34 الی37)

 

14) رحیمی نژاد، عبّاس(1383)/نگاهي به نتايج تيمز/پژوهش نامه خبری-پژوهشی پژوهشکده ی تعلیم وتربیت شماره ی79/دی ماه/ص( 14 )

 

15) رستگار، طاهره(1382)/ارزشیابی در خدمت آموزش/ ناشر موسسه ی فرهنگی منادی تربیت*(از این منبع برای تهیّه چک لیست استفاده شده است)*

 

16) رستمی، محمّد هاشم- کریم پور، رحیم- اللّهی، کاظم(1383)/ ریاضی پایه ی اوّل ابتدایی

 

17) شعاري نژاد، علي اكبر/ روانشناسي يادگيري

 

18) شعاري نژاد، علي اكبر (1364) / فرهنگ علوم رفتاري/انتشارات امير كبير

 

19) فرزان، مسعود- دیبایی، محمّد تقی(1383)/ریاضی پایه ی دوّم ابتدایی

 

20) قاسمی،پویا(1381)/مراحل يا چرخه ي پژوهش در عمل/ نشریه پیام پژوهش/دبیرخانه شورای تحقیقات مازندران/شماره چهارم/ص(16)

 

21) قربانی، قربانعلی و همکاران(1383)/آموزش راه های یادگیری/انتشارات محامد

 

22) کیامنش، علیرضا و خیریه، مریم /سنجش و اندازه گیری در ریاضی و علوم دوره ی ابتدایی

 

23) معین، محمّد(1380)/فرهنگ لغت شش جلدی/جلد3/ص( 4077)/چاپ هیجدهم

 

24) نيكنامي، مصطفي(1383)/ نظارت و راهنمايي آموزشي/انتشارات وزارت امور خارجه/ سمت

 

 

توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان، مشتری گرامی برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 9,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

این فرصت ویژه رو از دست ندهید قیمت هارو مقایسه کنید بهترین کیفیت و کمترین قیمت در کل اینترنت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما