خصوصیات محصول
منابع فارسی و انگلیسی دارد.
ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
رفرنس دهی استاندارد دارد.
کاملترین در سطح اینترنت
دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
فرمت : DOC
تعداد صفحات : 30
بخشی از متن:
راهبردهای مقابله با استرس
راهبردهای مقابلهای
یکی از مواردی که در تعیین سلامت یا بیماری انسان، مهمترین نقش و جایگاه را دارد، استرس است که با زندگی بشر امروز عجین شده است. پژوهشگران مختلف به شناسایی و معرفی منابع متعدد استرس اقدام کردهاند. عوامل تنش زا میتوانند بیرونی یا درونی باشند. ویژگیهای مشاغل موجود در جوامع پیچیده، گسترش نقشهای متعدد و چندگانه اجتماعی از ویژگیهای اختصاصی زندگی صنعتی است که همه ما را به نوعی تحت سیطره خود قرار داده و بالقوه سلامت و حتی بقای نوع بشر را زیر سوال برده است. اما آنچه در این بین میتواند مایه خوش بینی و امیدواری باشد، «شیوههای مقابله با استرس» است که به عنوان متغیری میانجی میتواند پیامدهای استرس را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به مفهوم مقابله در فرهنگ لغات علم روانشناسی، دیگر تغییرات و رویدادهای زندگی به خودی خود پیش بینی کننده احتمال بیماریها نخواهد بود و در این زمینه فقط به عنوان شرط لازم عمل خواهند کرد، زیرا در کنار تمام منابع و عوامل تنش زا، سطحی از استرس که هر شخص تجربه میکند، به میزان زیادی توانایی مقابله، نحوه ادراک و قضاوت وی به این عوامل بستگی دارد (خدایاری فرد و پرند،1390).
روشهای بسیاری برای مقابله با استرس وجود دارد. بسیاری از این روشها ماهیت روانشناختی دارند. افراد متفاوت با توجه به ویژگیهای شخصیتی خود، هر یک روشی را برای مقابله با استرس بر می گزینند. برخی سعی میکنند به مشکلات زندگی با دید مثبت بنگرند، بعضی به دنبال حمایتهای اجتماعی میگردند و عدهای دیگر از آن میگریزند. به کار گیری راهبرهای مقابلهای مناسب به مردم کمک میکند تا با استرس و تأثیرات ناشی از آن کنار بیایند.
راهبردهای مقابله به روشهای آگاهانه و منطقی مدارا با استرسهای موجود در زندگی اشاره دارد. این اصطلاح برای روشهای مبارزه با استرس مورد استفاده قرار میگیرد (پورافکاری،1376).
منابع فارسی:
اتکینسون، ریتا. ال؛ اتکینسون، ریچارد. سی؛ اسمیت، ادوارد. ای؛ بم، داریل. ج؛ و هوکسما، سوزان. نولن. (1983 ). زمینه روانشناسی هیلگارد. مترجمان محمد نقی براهنی، بهروز بیرشک، مهرداد بیک، رضا زمانی، سعید شاملو، مهرناز شهر آرای، یوسف کریمی، نیسان گاهان، مهدی محی الدین و کیانوش هاشمیان. (1386) ، چاپ ششم، تهران: انتشارات رشد.
پاول، تروور جی. و انرایت، سیمون جی.(1991). فشار روانی، اضطراب و راههای مقابله با آن. مترجمان: عباس بخشی پور رودسری و حسن صبوری مقدم، چاپ دوم، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
پرند، اکرم و موللی، گیتا. (1389). تاثیر آموزش مدیریت استرس بر کاهش مشکلات روان شناختی خانواده های کودکان با آسیب های شنوایی. خانواده پژوهی، سال هفتم، شماره 25: 34-23.
تاجری، بیوک و بحرایی، احمد رضا. (1387). بررسی رابطه استرس، نگرش مذهبی و آگاهی با پذیرش کودکان کم توان ذهنی در مادران. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره 8: 224-205.
حسن شاهی، محمد مهدی و دارایی، مریم. (1384). تأثیر راهبردهای مقابله با استرس بر سلامت روان دانشجویان: اثر تعدیل کننده سرسختی روان شناختی. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 26: 98-77.
حسن شاهی، محمد مهدی. (1381). بررسی ارتباط میان خوش بینی و راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه. مجله اصول بهداشت روانی، شماره 15 و 16: 98-86.
حسینائی، علی؛ احدی، حسن؛ فتی، لادن؛ حیدری، علیرضا؛ و مظاهریف محمد مهدی. (1392). تاثیر آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT ) براسترس شغلی و فرسودگی شغلی. مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال نوزدهم، شماره 2: 120-109.
خدایاری فرد، محمد؛ و پرند، اکرم. (1390). استرس و روش های مقابله با آن. چاپ دوم، انتشارات دانشگاه تهران.
زهرا کار، کیانوش (1387). مشاوره استرس (پیشایندها، پیامدها و راهبردهای درمانی استرس). چاپ اول، تهران: انتشارات بال.
عابدینی، سید محمود؛ منتظری، سحر؛ و خلعتبری، جواد. (1391). مقایسه سبک های مقابله با استرس در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس با افراد سالم شرق استان مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دوره بیست دوم، شماره 94: 77-71.
علی اکبری دهکردی، مهناز؛ کاکو جویباری، علی اصغر؛ محتشمی، طیبه؛ و یکتا خواه، سرور. (1390). میزان استرس در مادران کودکان هنجار، کم شنوا و سایر کودکان استثنایی. شنوایی سنجی، دوره 2، شماره 1: ص 136-129.
قدرتی میرکوهی، مهدی و غباری بناب، باقر. (1389). نشانگان تنیدگی زا و راهبردهای مقابله در والدین دانش آموزان ناشنوا. کودکان استثنایی، شماره 36: 174-163.
منابع انگلیسی:
Abidin, R.R (1995). Parenting Stress Index Professional Manual( 3rd ed). Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.
Aras, I., Stevanović, R., Vlahović, S., Stevanović, S., Kolarić, B., &Kondić, L. (2014). Health related quality of life in parents of children with speech and hearing impairment.International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology.78, 2 : 323–329.
Bluett, E.J., Homan, K. J., Morrison, K.L. , Levin, M.E., Twohig, M.P.(2014).Acceptance and commitment therapy for anxiety and OCD spectrum disorders: An empirical review. Journal of Anxiety Disorders, 28, 6; 612–624
Bonanno, G. A. (2004). Loss. Trauma, and human resilience. Americanpsychologist, 59, 20-28.
Bradford, Y. (1997). Psychological well-being and coping in mothers of youthswith Down syndrome, or Fragile X syndrome. American Journal of mentalRetardation, 109(3), 254-237.
Brannon. L., & Feist, J. (1997). Health Psychology: an Introducationto Behvior and Health . Mexico. City Brooks /Cole.
Brinkborg, H., Michanek, J., Hesser, H., & Berglund, G. (2011). Acceptance and commitment therapy for the treatment of stress among social workers: A randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy, 49, 6–7: 389–398.
Brinkborg, H., Michanek, J., Hesser, H., & Berglund, G. (2011). Acceptance and commitment therapy for the treatment of stress among social workers: A randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy, 49, 6–7: 389–398.
Brook, J. S., Brook, D. W., Gordon, A. S., & Whiteman, M. (1990). Thepsychosocial etiology of adolescent drug use: a family interactional approach.Genetic, social, and general psychology monographs, 116, 111-267.
مبلغ واقعی 24,900 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,430 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا